To the misty mountains of Manapouri - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van jitze en anita Bosma - WaarBenJij.nu To the misty mountains of Manapouri - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van jitze en anita Bosma - WaarBenJij.nu

To the misty mountains of Manapouri

Door: Jitze Bosma

Blijf op de hoogte en volg jitze en anita

16 December 2014 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Van het sprookjesachtige merengebied nabij Lake Pukaki en Lake Tekapo dwars door het Zuidelijke Alpengebied met besneeuwde bergtoppen, stroomversnellingen, miljoenen lupines en schapen aan weerszijde van de smalle hobbelige wegen richting The Doubtfull Sound in Manapouri.
Na ruim 440 kilometer over een provinciale weg ( vergelijkbaar met onze hobbelige "good old" Westfrisia weg van Hoorn naar Enkhuizen ) dwars door het Zuidereiland through Middle - Earth, in de voetsporen van de makers van: " Lord of the rings ", naar onze nieuwe cottage voor twee dagen The Misty Mountain retreat in Manapouri.
De tocht begon precies om negen uur vanmorgen en om vier uur vanmiddag reden wij - het midden in de bossen gesitueerde door ons reisbureau Travel essence aanbevolen cottage - in deze bergachtige omgeving op.
De tocht voerde vandaag vanaf Lake Tekapo naar Lake Pukaki richting Cromwell alwaar wij het historische centrum ( ? ) bezochten. Het uit 5 of 6 stenen gebouwen bestaande centrum was de toeristentrekker. Opvallend de ruim opgezette wijken met brede straten met gelijkvloerse vnl houten huizen. Eveneens opvallend dat alle daken van ijzeren platen zijn gemaakt. Van Cromwell onze tocht vervolgd via verschillende kilometerslange passen naar Queenstown, Kingston met eindbestemming Manapouri.

• 16 December 2014 - 19:38

Joke 6:

Super leuk reisverslag han heeft me geholpen pas goed op elkaar en veel plezier

• 16 December 2014 - 21:29

Jelle :

Het klinkt al als een goed boek: The misty mountains of manapouri

• 17 December 2014 - 19:26

Fenna :

wauw wat is het daar prachtig zeg op de misty mountains