Shoppen in Wellington en Te Papa - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van jitze en anita Bosma - WaarBenJij.nu Shoppen in Wellington en Te Papa - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van jitze en anita Bosma - WaarBenJij.nu

Shoppen in Wellington en Te Papa

Door: Jitze Bosma

Blijf op de hoogte en volg jitze en anita

02 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Wellington

Vanmorgen ons heerlijk laten verwennen in ons Museum Art hotel aan de baai van Wellington. Om half negen precies kwam een kamermeisje ons bestelde ontbijt brengen. Koffie, thee, croissants en toast met marmelade, zalm etc.
Om tien uur naar de overkant van de straat gelopen waar het enorme nationale museum Te Papa van Nieuw-Zeeland staat. Hier is enorm veel te zien over de Maori-cultuur. Daarnaast zijn er diverse exposities o.a. over de flora en fauna van N-Z.
Een speciale afdeling was ingericht over het leven onder water ivm de vangst van een enorme octopus hier enkele jaren geleden. Deze is nog steeds - weliswaar in geprepareerde toestand - in het museum te bewonderen. Ook de speciaal hiervoor gemaakte 3d film over het leven - duizenden meter diep onder de zeespiegel - én de vangst van dit kolossale dier was best indrukwekkend.
Natuurlijk naar Azog the defiler geweest. Deze enorme orc - van drie-enhalve meter hoog - staat imposant te zijn op de eerste verdieping van Te Papa. Leuke entourage om een even een selfie bij te maken. Daarna naar de Maori-afdeling gegaan om een beetje idee te krijgen wat ons morgen te wachten staat. Lijkt wel op het Tropenmuseum.
Whakarite inaianei, hei wangai whakamua oftewel prepare you now to shape the future. We zullen morgen zien op Kapiti-eiland.
Na het museumbezoek naar het centrum van de stad gelopen ( hier achter ) Enorm brede wegen en kantoorgebouwen bepalen het straatbeeld. Van alle straten vonden we Cubastraat het gezelligst. Hier zijn talloze koffie-bars met terrasjes. Opvallend dat "het shoppen" in Wellington voornamelijk in overdekte winkelcentra gebeurt. Smalle gezellige straatjes met winkeltjes en terrasjes niet gezien. In de haven zijn enkele houten restaurants met terras. De stad is verder verdeeld door een enorme berg : Mount Cook.
Na het shoppen langs de haven gelopen en bij het museum foto's gemaakt van de 75 jarige Air New Zealand. In het hotel even bijgekomen van alle gebeurtenissen en het vele reizen. daarna nog even in de stad een hapje gegeten. Morgen vroeg nog even de Weka cave bezoeken. Hier zijn veel orcs, attributen en kleding te zien van de laatste film : The battle of the Five Armies. Daarna naar Kapiti-eiland, ongeveer een uur rijden hier vandaan. De boot gaat pas om half drie, dus we hebben nog even de tijd. Na het diner ( ? ) op kiwi-jacht en rond de klok van tienen worden we de volgende dag 's morgens weer op het Noordereiland afgezet. Morgen waarschijnlijk geen foto's en verslag aangezien we op dit eiland ( opnieuw ) geen internet verbinding hebben.
Groetjes van Jitze en Anita

• 02 Januari 2015 - 15:55

An:

he globetrotters.
    maar eens een bericht van my. gebeurt niet zoveel hier vandaar.wy werken en feestdagen vieren,nu alles weer om.was gez. met nieuw jaar met de roobeeken ,en mark dekker moesten we natuurlyk om 1 uur s nachts de deur weer uitzetten haha.die lykt op ze moeder,altyd de laatste maar wel gez.
    ma de griep dus was niet aanwezig,kamer vol met bloemen .daan vond er niks aan,en gelyk heeft hy .wy vonden dat ook vroeger msaar ja t hoort erby haha.verbouwing gaat gestaag door maar nog niet klaar.na me verjaardag 3 dgn naar terschelling ff uitwaaien en niksen.hebben we zin in.aniet we slapen in oepkes haha.
    w
    verder lezen we steeds jullie verslagen. ik heb nooit overdreven he zo mooi als t is.sommige verslagen heel herkenbaar voor ons ,ryden we even mee.
    morgen naar de kapper .zwart eraf ,bruin erop.gerust wel een beetje spannend maar we gaan t proberen.
    vanavond nog werken dan 1 week vry ,lekker.
    met jelle ook alles goed in australie?
    nou geniet ik lees t weer .dikke x van my.xxxxxan

• 03 Januari 2015 - 19:31

Bert En Gerie:

Allereerst een gezond en fantastisch 2015, waar jullie eigenlijk al druk mee bezig zijn.
    Het zuid-eiland zit er dus op en nu genieten van het noordelijke. Lukt het nog een beetje om alle indrukken op te slaan op je 'harde schijf' boven in jullie hoofd? Of heb je een 'externe' mee? Maar we genieten nog steeds enorm van alle verhalen en beeldmateriaal.
    Als wij met zo'n lange vakantie bezig zijn hebben we wel eens van die momenten als
    (bijvoorbeeld): "wat deden we eigenlijk 5 dagen geleden? " Herken je dat ook al?

We hopen dat jullie de komende weken net zoveel geneiten als de eerste weken.

liefs en xxx van Gerie en Bert