A Fox glacier helicopter flight adventure - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van jitze en anita Bosma - WaarBenJij.nu A Fox glacier helicopter flight adventure - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van jitze en anita Bosma - WaarBenJij.nu

A Fox glacier helicopter flight adventure

Door: Jitze Bosma

Blijf op de hoogte en volg jitze en anita

23 December 2014 | Nieuw Zeeland, Fox Glacier

Na het eten gisteravond heeft Jacqie - de hostess - voor ons een 30 minuten durende helicopter-vlucht geregeld boven de Fox Glacier en Mount Cook. Samen met nog een Nederlands stel Niek Jan en Yvonne uit Raamsdonkveer ( bij Breda ) zijn we na het exclusieve ontbijt met scrambled eggs, bacon and bananas with cream van John ( de eigenaar van de Lodge ) zochten we de koelte van de airco in de auto op. Thuis aangekomen alle filmpjes bekeken en de vlucht in de helicopter nogmaals meegemaakt. Niek Jan - onze buurman - had stiekem een filmpje van Anita en mij tijdens de vlucht gemaakt en liet die ons tijdens de koffie zien. Geweldig leuk filmpje met een goede impressie van onze belevenissen.
Om 19.00 uur hadden we wederom een geweldige - door de hostess klaargemaakte lunch met salade, blauwe cod ( zeevis ) asperges, komkommer, avocado's, gezoete aardappelen etc. Het dessert bestond uit verschillende soorten ijs en overheerlijke cheese-cake.
Aangezien we morgen vertrekken naar Bach Bay waar we - voor twee dagen en nachten een huisje op het strand zullen hebben - onmogelijk onze belevenissen met jullie te delen. Er is geen internet, geen WIFI, helemaal NIETS.
Voorlopig dus geen verhalen meer .......... Zodra de computer weer gebruikt kan worden laten we weer iets van ons horen. Ik denk dat we binnenkort naar een KIWI-farm gaan, want sinds ik hier in Nieuw Zeeland rondreis, ben ik steeds meer geïnteresseerd geraakt in dit grappige loopvogeltje. Maar daarover later meer.....

Liefs van Jitze en Anita

• 25 December 2014 - 15:02

Rina:

Wat leuk om op zo'n manier, weliswaar achter een bureaustoel, met jullie mee te reizen.