Lake Tekapo - Just heaven on earth - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van jitze en anita Bosma - WaarBenJij.nu Lake Tekapo - Just heaven on earth - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van jitze en anita Bosma - WaarBenJij.nu

Lake Tekapo - Just heaven on earth

Door: Jitze Bosma

Blijf op de hoogte en volg jitze en anita

15 December 2014 | Nieuw Zeeland, Lake Tekapo

Vandaag onze tweede dag aan Lake Tekapo. Na een onrustige nacht, waarin ( rond de klok van vijf uur vannacht ) én Jelle ( 6 - 0 verlies tegen Grashoppers ) appte en verschillende bestuursleden en spelers van HSV Sport lieten blijken dat er van Hauwert met 4-1 gewonnen was, werden we 's morgens aangenaam verrast van het adembenemende uitzicht op lake Tekapo.
In de voortuin duizenden felgekleurde roze, paarse en witte lupines, een helblauw rimpelloos meer en op de achtergrond de Zuidelijke - met sneeuw bedekte Alpen - als idyllisch plaatje en spreekwoordelijke slagroom op de taart.
In het gastenboek wordt deze plek beschreven en verwoord als: an outstanding location, one of the best secrets in the world with all the facets of wilderness at it's doorstep. Just heaven on earth.
Beter kan ik het zélf niet omschrijven. Elke minuut geniet je dubbel en dwars van het feit dat wij vanaf deze super A lokatie mogen genieten van dit uitzicht. Busladingen vol toeristen komen - van over de hele wereld - om van het uitzicht ( en het kerkje ) te bewonderen. I cannot imagine there is a better view on earth then here.
Het lichtinval is hier heel anders dan bij ons. De mensen zijn super gastvrij. Gisteravond heerlijk gegeten ( steengrill bij het plaatselijke grill restaurant).
Vandaag wilden we één van de bergen achter Lake Tekapo van dichtbij bezichtigen. De hoogste van allen en meest spectaculaire van het stel is Mount Cook. Pas rond het middaguur vertrokken omdat ik eerst mijn reisverslagen én enorme voorraad foto's wilde bijwerken. Je moet écht niet opkijken van de enorme afstanden die je hier moet afleggen . Ruim 125 kilometer langs Lake Tekapo ( Wow - amazing ) en Lake Pukaki ( breath-taking ) langs Twizel naar Aoraki. Hier hebben in de vorige eeuw de moutaineers een dorpje gesticht met een héél klein schooltje.
Op het terras eerst eens wat gedronken. Al vlot liep de temperatuur op tot 26 graden. Voor ons is de zomer in Nieuw Zeeland - na een aantal veel te koude dagen - ook daadwerkelijk begonnen. Daarnaast wedges en een bagel net salmon gegeten. Vanaf de voet van de berg ruim een half uur over een rotsachtig pad naar de berg gelopen. In een tijdspanne van nauwelijks een half uur drie verschrikkelijke lawines waargenomen. Na afloop nog even gewinkeld in het gelijknamige dorpje van Lake Tekapo. Morgen op weg naar ons nieuwe adres in het diepe zuiden: Manapouri. Van daar gaan we op de boot naar de fjorden in The Doubtful Sound.

• 15 December 2014 - 22:00

Bert:

mooi dat het lukt nu. morgen lezen we alles en bekijken de fotoos. zijn nu moe van de sauna