Een wereld van verschil - Reisverslag uit Akaroa, Nieuw Zeeland van jitze en anita Bosma - WaarBenJij.nu Een wereld van verschil - Reisverslag uit Akaroa, Nieuw Zeeland van jitze en anita Bosma - WaarBenJij.nu

Een wereld van verschil

Door: Jitze

Blijf op de hoogte en volg jitze en anita

14 December 2014 | Nieuw Zeeland, Akaroa

Na twee dagen in de hitte van Singapore te hebben vertoefd zijn we we alweer een aantal dagen op het Zuidereiland in Nieuw Zeeland. Met een grote fourwheel X-trial met achteruitrijd-camera's crossen we rond op dit immense eiland.
Na de landing op de luchthaven van Christchurch zijn we eerst een aantal nachten in de Country Cottage in Takamatura bij Akaroa op het schiereiland gereden.
Dit prachtige idyllische huisje ligr midden in de bossen. Elke ochtend kregen we van David een origineel KIWI-ontbijt bezorgd. Omgeven door prachtige rozen en hortensia's konden we hier alle indrukken van de vlucht verwerken.
Eerste een geweldige 12-uur durende vlucht van Schiphol met Singapore Airways naar Singapore en vervolgens van de mooiste luchthaven van de wereld ( helemaal in Walt Disney stijl omgetoverd ) een ruim tien uur durende vlucht naar Christchurch op het Zuidereiland.

In Singapore twee dagen genoten van de enorme diversiteit van cultuur en architectuur. Enorme wolkenkrabbers bepalen de scenery van de stad. Onder de stad een immens netwerk aan winkelketens en treinstations; een wereld op zich. Op de Hip Hop bus twee dagen door de enorme verkeersdrukte rondgereden. Verbazingwekkend hoeveel mensen parapluutjes bij zich droegen tegen de verzengende hitte.
Ons hotel stond ver van het vliegveld; aan de zuidkant van de stad. In de chique wijk werd ons verteld. Op nog geen twee minuten lopen bevond zich de enorme winkelstraat van de stad; Orchardstreet. Hier werden we verrast door de enorme hoeveelheden kerstversieringen die al vanaf de eerste week van december zijn aangebracht.
In de topless Hip Hop bus eveneens naar de Chinese buurt gereden en aldaar een hindoeïstische tempel bezocht. Op blote voetjes mochten we - tegen betaling natuurlijk - binnen filmen. Langs de enige rivier in Singapore gewandeld waar de pioniers van de stad zich honderden jaren geleden hebben gevestigd. Tot slot 's avonds een borrel genomen op één van de vele kruisingen van Orchard street.

Vanaf Christchurch met de gloednieuwe Nissan x-trail naar Akaroa op het schiereiland ten zuiden van het vliegveld gereden. Een rit van bijna twee uur vanwege de talloze bochten en ravijnen op de Peninsula.
Verschillende baaien bezocht de afgelopen dagen aan de oostzijde van het schiereiland; Le Bons Bay, Okains Bay, Little Akaloa Bay, Pigeon Bay en dwars over de bergen zelfs naar port Levy gereden. Op de enalaatste dag via the Summit Road naar Lyttelton Harbour gereden.
In een winkeltje gesproken met een alleraardigste verkoopster met Hollandse roots. Opvallend overigens hoeveel locals in Nieuw Zeeland Hollandse of Belgische en/of een Frans verleden hebben.
Sinds gister zijn we beland aan Lake Tekapo. Ons huisje heeft vrioj uitzicht over dit schitterende meer met besneeuwde bergen op de achtergrond. Vlak voor ons staat een heel klein kerkje : the church of the good shepard ter nagedachtenis aan de pioniers hier. De velden er omheen zijn bezaaid met lupines en geven het een bloemrijk gevoel.
Aangezien het de afgelopen dagen onderweg niet erg lukte met de spaarzame WIFI en internet-aansluitingen is het wellicht verstandig vanavond het vervolg te schrijven. Een nadere update van al onze belevenissen volgt spoedig. O ja . Vannacht om vijf uur gebeld met de mededeling dat we met 4 - 1 van Hauwert hadden gewonnen. We doen weer mee met de tweede periode. Mannen bedankt voor de punten. Na de winterstop gaan we er weer tegenaan. Liefs Jitze en Anita.

• 19 December 2014 - 09:34

Elly:

Hey there down under.
    Eindelijk heb ik jullie gevonden op het netwerk. Steeds werd er aangegeven dat er onderhoud was op de site, maar met een soort workaround lukte het toch. Ik ga snel verder lezen, lieve groetjes elly